Advertise

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, March 9, 2011

berikan aku semangat..

السلام عليكم
lame aku tak tulis kat sini ..tah la aku mcm takde mood dah sejak-sejak akhir nie..
perasaan aku skarang.. .dah berapa hari ni aku sangat-sangat sedey...

korang nak tau sebab ape semua ni yg buat aku jadik camni...
ANAK, CAHAYAMATA,ZURIAT..
tah la...baru2 ni aku dapat tau...org yg rapat ngan aku dah pregnant...
baru je berapa bulan dorang kawin... 
aku pun tau dari si suami..
Alhamdullilah itu rezeki dorang...
tapi aku kene bersedia dari skang dgn pertanyaan org2 disekeliling aku..aku tau.. 
akan ade org yg bertanya..
ataupun mungkin membeza-bezakan aku dan suami dgn mereka..
pernah dulu sekali ade yg kate...mcm2 kat aku...ade yg berkata..org tu dah nak kawin.. 
tah-tah die dulu dapat anak..korang tau ape perasaan aku.....
aku hanye mampu tersenyum..dan cakap lum ade rezeki..tapi dalam hati aku nie...
rase sgt2 sebak dan sedih..sampai hati org tu sggup cakap mcm tu kat aku kan..
balik rumah je aku nangis bile teringat kate-kate orang tu...
ingat! kate-kate tu umpama doa...so sila la berfikir dulu sblum cakap...
tapi ape yg aku mampu buat slain tadah telinga aku mendengarnya..
bile aku cerita kat si suami... 
dan untuk menyedapkan hati aku.. die kate org tu gurau jerk la kot...
aku tau suami pun sama juga perasaan die ngan aku.. 
tapi mungkin aku seorang wanita..ianya lebih sensitif  buat aku..
tapi aku yg terpaksa terima sbb aku yg terpaksa dengar, aku yg terpaksa hadap..
orang sekeliling  mungkin paham perasaan aku...
tapi hanya org2 yg mengalaminya seperti aku yg tau perasaan aku mcm mana...
entah la...bile berdepan dgn topik ni aku sangat sensitif dan aku akan menangis...
tapi betul aku x tipu...
bile aku fikir pasal bende ni..aku boleh nangis..
aku seringkali menyalahkan diri aku sendiri...
aku rase diri aku mcm tak berguna kalo aku x de anak...
tapi x baikkan ...tapi semua ni ALLAH yg tentukan...
aku hanya mampu berusaha dan terus berusaha..
mungkin lum rezeki aku lagi...
aku kene kuat untuk menghadapi dugaan dalam hidup ini..
ini mungkin dugaan yang hebat buat kami..
aku bersyukur di kurniakan dgn pasangan hidup yg memahami diri ini...
dan berkongsi perasaan yg sama mcm aku...
keluarga yg sentiasa prihatin dgn diri aku..
sabahat ku LIZA sudi mendengar dan memberi sokongan buat aku...
sahabat ku KAJOL yg memberi aku nasihat dan mengembirakan hati aku dikala aku berduka..
sesungguh nye kalian amat-amat aku sayangi.....
YA ALLAH berikan aku kekuatan, kesabaran dan semangat 
untuk menempuhi dugaan dalam hidup..
dan berilah aku ketenangan dalam hidup..sesungguhnya aku hamba mu yg lemah...
dan sesungguh nya KAU maha pemurah lagi maha menyayangi...

p/s : hanya tangisan yg menjadi peneman aku dikala mengingati perkara itu...



1 biCaRa KaLbu:

saya YANA said...

kte paham.... walau situasi tak same...
sabar ek kak...

Post a Comment

 

Blog Template by YummyLolly.com