Advertise

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, December 23, 2010

ORCHID...

yuhu.......


ape kabo? lame benor dah aku tak update blog nie...aku bz skit beberapa hari ni...lepas balik dari kg aku trus menerus bz..tah ape yg aku bz kan tah...heheheh..(tapi kalo aku kat kg mmg aku tak de mase nk update blog pun...)  


ari ni aku nak cite pasal ORCHID...pokok okid tu....kenal kan..!? kan? ...skang ni aku mcm dah minat nak tanam-tanam pokok pulak dah...tapi tu la...dok flat mane nak cucuk tanam...kalo aku balik kg mak aku ...mcm2 sayur yg bak (ayah)  aku tanam..even ruang nye kecik...senang je nk tumbuh..mcm2 sayur, ulam, pokok bunga, buah-buahan...(mcm kebun pulak dah) ....tapi mmg la senang kalo nak memasak...nak masak asam pedas...POKOK KESUM ade..(bukan ketum ek), nak masak kari daun kari ade, nak makan ulam, pegaga, ulam raja sume ade...heheheh...rindu nak balik kg MUO....rindu kat mak, bak..mcm mane la kehidupan beliau berdua..setelah berhijrahnye aku ke PUCHONG ni mengikut suami...


eh tadi aku nk cite pasal ORCHID kan...haa ni...aku ade beli 3 pokok okid mase kat MAHA 2010 dulu...tapi aku amik 1 je..yg lagi 2 tu aku bagi kat nenek suh bela...so smlm aku pindah kan okid aku kat dlm pasu besar skit dari yg dulu...Aku rase pasu kecik tu membuatkan die x membesar....so ni la die orkid aku...spesis ape tah....




ni rupe nye b4 aku pindah kan die kat pasu besar...


ni haaa die lepas tukar pasu..baru leh benafas skit...

aku rase orkid tu bile besar mcm ni kot...heheheh..name die ape pun aku x tau...hehehhe


nanti aku nak pi beli lagi orkid....


0 biCaRa KaLbu:

Post a Comment

 

Blog Template by YummyLolly.com