Advertise

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, December 29, 2010

alhamdulillah dah sembuh...

 assalamualaikum...

dah lame benor dah aku tak update blog nie....erm...meh aku nak cite ape yg buat aku tak update blog nie..

aku sbnrnye baru je balik dari kampung nie...aku balik jumaat lepas sbb ade kejei  kawin cousin n kawan aku...tapi ade gak perkara lain yg berlaku...emm...bak (abh) masuk wad...sbb nye..sakit dada...pukul 1 pagi die kejut aku tuk bawa die pegi spital..aku terus bwk die ke tempat kecemasan...agak lame jugak la menunggu kat spital tu...sampai tertido en. Azmi...heheheh...dlm pukul 2.30 pagi last2 bak kene masuk wad...doktor kate suspect jantung ade problem...kalo bab2 jantung ni semua org pun takot...so bak dimasukkan ke wad 8 katil 8 utk pemeriksaan lanjut..so 4 hari 3 mlm die berkampung kat  yg spital tu...tapi kesian jugak la...asik amik darah je manjang...ecg, x ray sumer dah buat ...tapi bukan sakit jantung yg dirawatnye..sakit kencing manis pulak yg dirawatnye..bak aku mmg ade kencing manis...tapi kire boleh kontrol lagi...tapi kat spital nie..bak ngadu kate kene cucuk insulin...kat perut la, kat tangan la...habis kene cucuk...sian kan...ade 1 mase tu....lepas makan tengahari nurse datang untuk check darah/gula...aku sbnarnye kompius...kenapa lepas makan nak check gula...patutnye b4 makan la check gule...ni after makan check mmg la gule tu naik...dah kene cucuk insulin...kesian lagi aku tgk...

so, sepanjang bak aku masuk spital tetiap pagi aku ngan mak akan hantar kuih2 tuk dijamah skit...tak leh byk2 nanti gule naik...heheh...tak lupe gak, belikan die suratkabar tuk die bace kalo boring...almaklumlah spital kan boring...aku x penah la dok spital..tapi aku slalu jugak la kene jage org dok spital...bile tibe time melawat aku ngan mak akan pegi teman kan die kat spital...bak aku kate tak yah teman die kat spital..coz die ok je...die boleh jalan, die mcm org x sakit la kate nye...org sakit nie..bile ade ramai yg datang melawat die gembire laa....so bile doktor kate dah leh kuar wad je..trus kol mak suh dtg amik..sbnrnye penyakit bak aku nie, sbb darah die pekat...so movement darah tuk ke jantung slow...so jantung nak pam lambat la... doktor bagi ubat utk cairkan darah...tapi still kene makan ubat sakit jantung....tapi tak kesah la...yang penting bak aku selamat dan dah sembuh ..Insyaallah...Alhamdulillah...

"kasih ayah seluas lautan, kasih ibu sepanjang hayat, aku sanggup berkorban ape saja demi mereka berdua..tanpa mereka berdua siapa lah aku...love both u...muahhhh...muahhhh"

1 biCaRa KaLbu:

Unknown said...

ya.. hargai mereka selagi ade..
huhuhuhu...

Post a Comment

 

Blog Template by YummyLolly.com